Съвети как да заспим по-лесно

„Как да заспя по-бързо?“ – това е един от често задаваните въпроси. В интернет има безброй съвети, техники и методи, които да ви помогнат. Подбрахме десет ефикасни и изпробвани трика, улесняващи в заспиването.

дамска пижама AMANDA
дамска пижама AMANDA

1.домашното облекло е основен компонет от подготовката за сън

Тялото и умът обичат начина ви на живот, когато е поредица от повтарящи се действия, всеки ден. Лягате и ставате в едни и същи часове – това е от изключителна важност за биологичния часовник на вашето тяло. Добавете още нещо, за да подготвите тялото си и да му подскажете, че е време за сън. Като извършвате едни и същи дейности всяка вечер, тялото ви само ще се подсети, че наближава време за лягане. Например:

19:30: Ако спортувате – спрете!
20:30: Направете си списък със задачи за идващите дни, отбележете нещата, които ви притесняват. По този начин няма да ги мислите и ще можете да релаксирате.
21:00: Затъмнете светлините. Не пийте алкохол.
21:30: Изключете електроуредите и вземете топъл душ. Облечете си удобна пижама.
22:00: Легнете си и ако имате нужда от нещо за приспиване – четете списание или книга. Слушайте успокояваща музика.
22:30: Изгасете светлините.

2. ОБСТАНОВКАТА

Как интериорът на спалнята ще ви помогне да заспите по-бързо? Съществуват различни начини, но основно трябва да се придържате към следните правила: да е тихо, умерена температура и тъмно.

3. НАКАРАЙТЕ ТЯЛОТО СИ ДА РЕЛАКСИРА

Как да накарате напрегнатото си тяло да релаксира и да е готово за сън? Ние се спряхме на тези два варианта:

Вземете приятен топъл душ, тялото ви ще се отпусне, ще се създаде чувство за релакс и сънливост облечете си чисто бельо подходяща нощница или пижама.

Когато сте в леглото, мислено преминете през цялото си тяло. Започнете от пръстите на краката и продължете нагоре към глезените, коленете и т.н. Това ще ви помогне да се отпуснете и дори да заспите, преди да преминете мислено през цялото си тяло.

4. ДИШАНЕТО

Как дишането може да ви помогне да заспите по-лесно? Ето три различни техники:

1. Методът 4-7-8
Този метод е разработен от д-р Андрю Веил, експерт проблеми със съня от САЩ, и се твърди, че може да ви приспи за 60 секунди. Ето как действа:

1. Поставете върха на езика на предните зъби.
2. Издишайте през устата.
3. Вдишайте през носа, като през това време броите до 4.
4. Задръжте въздуха си, като през това време броите до 7.
5. Издишайте през устата, като през това време броите до 8. Като стигнете до 8, всичкият въздух трябва да е извън дробовете.
6. Повторете, не повече от 4 пъти.

Този метод ще позволи на дробовете ви да се напълнят и по този начин да постъпи повече кислород в тялото ви. По този начин ще можете да релаксирате по-добре. 

2. Концентрирайте се върху дишането 
Концентрирайте се върху собственото си дишане и върху това как вдишвате и издишвате. Мислете за частите от тялото, които ви помагат в този процес – дробове, нос и т.н.

3. Прозявайте се, дори и да не искате
Прозяваме се, когато сме уморени. Една голяма прозявка ще ви помогне да постигнете желаното сънливо състояние. Вашето тяло ще започне да релаксира.

5. ПОЛОЖИТЕЛНИ МИСЛИ

Защо се затрудняваме да заспим? За голяма част от нас причината се крие в стрес и грижи. Трябва да пренасочите негативните мисли за през деня, когато ще разрешите даден проблем. Запазете периода преди лягане за положителни мисли. Как да направим това? – вариант е да използвате дневник и да отделите 15 минути да запишете всичките си грижи. По този начин ще избистрите съзнанието си, а може дори да намерите и решение на някой проблем. Времето преди лягане не е за решаване на проблеми.

6. УСПОКОЯВАЩА МУЗИКА И ЗВУЦИ

Някои хора се успокояват, слушайки музика или природни звуци – птици, вълни или дъжд. Пробвайте. Вижте дали този метод работи и за вас.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.